Daca te uiti cu atentie in trafic si prin parcari, ai sa observi multe masini cu mici defecte ale caroseriei. Fie ca vorbim de clasicele zgarieturi sau de bule de aer sub vopsea, vopsea sarita, mici indoituri, sau chiar ochiuri de rugina pe alocuri, se pare ca acest tip de defecte este trecut cu vederea de multi posesori de masini. Desi nu afecteaza modul in care o masina functioneaza, aceste mici defecte merita retusate inainte sa se transforme in probleme mai mari. Odata instalata pe caroserie, rugina va fi ca o carie care se extinde cu repeziciune, mai ales sub influenta nivelului mare de umiditate, afectand integritatea caroseriei.
De ce merita sa te ocupi de aceste defecte vizuale? Ele, in primul rand, afecteaza aspectul masinii tale si scade valoarea sa. Daca te vei gandi la un moment dat sa iti vinzi masina, pretul va fi mult scazut de defectele caroseriei. Bine, poate te gandesti ca pana vei vinde masina va trece o vreme si vei avea suficient timp la dispozitie sa te ocupi de reparatii. Din pacate costurile vor creste odata cu timpul, deoarece micul defect se va transforma intr-unul care va necesita mai mult timp si materiale ca sa fie remediat. De asemenea, incearca sa rezisti tentatiei de a rezolva problema pe cont propriu. Risti sa faci mai mult rau sau sa faci o munca de mantuiala, care se va deteriora foarte repede.
In al doilea rand, caroseria va fi expusa unei deteriorari mai rapide. Gandeste-te doar la sarea care se arunca iarna pe carosabil, pentru a topi zapada si gheata. O solutie cu salinitate rapida va gasi cea mai mica bresa in caroseria ta si va ajuta rugina sa se raspandeasca rapid. Fara sa mai vorbim ca va coji repede si stratul de lac si vopsea. Dar de multe ori nici nu e nevoie de sare. Apa, praful, si intemperiile vor duce cu siguranta la defecte mai mari, in special daca stratul de vopsea este compromis.
Ajungand la costuri, cat poate costa repararea unor astfel de defecte?
Formularea unui pret care sa fie acelasi pentru toate masinile este un mod gresit de abordare in acest caz. Fiecare masina este altfel si necesita un anumit nivel de munca si atentie. Asadar, preturile oferite au scop informativ. Cel mai bine e sa te prezinti cu masina la un specialist si sa primesti un pret adecvat pentru problemele pe care le ai. Si asa exista cazuri in care costurile formulate initial ajung sa se depaseasca din cauza unor probleme neprevazute, cum ar fi rugina in interiorul portierei sau alte defecte ce nu se pot vedea la o prima inspectie.
Pretul este, de asemenea, influentat de calitatea produselor care se vor folosi pentru masina ta. Asadar, este bine de stiut ca sunt materiale de foarte buna calitate si materiale dintr-o gama mai de mijloc. Cand vine vorba de remediat zgarieturi si refacut vopseaua pe o piesa de caroserie cu materiale de top, pretul poate fi de aproximativ 500 lei pentru fiecare piesa. Costul poate creste sau scadea, cu 10 pana la 20%, in functie de nivelul de munca ce trebuie depus pentru remediere. Daca optezi pentru materiale economice, pretul poate fi de aproximativ 300 lei pentru fiecare piesa. Din nou, costul poate creste sau scadea cu 5 pana la 15%, in functie de manopera necesara si numarul de piese ce trebuiesc remediate.
Poate nu pare ieftin sa repari cateva zgarieturi, dar cu siguranta va fi mult mai scump sa remediezi o portiune unde vopseaua se descuameaza sau unde rugina a inceput sa creeze probleme serioase. De asemenea, vorbim de preturi care acopera manopera unor profesionisti cu experienta, nu o vopsire la garajul din spatele blocului. Cand te decizi sa faci astfel de cheltuieli, este bine sa nu faci rabat de la calitate. In caz contrar, vei avea neplacuta surpriza de a vedea defecte pe caroserie intr-un timp foarte scurt, ceea ce inseamna mai multi bani scosi din buzunar pentru a rezolva situatia.